Leden 2013

Swapový polštářek pro mě

29. ledna 2013 v 13:03 Patchwork a jiné šití
Zrovna jsem doběla domů z pracovní shůzky a už předem mi manžel hlásil, že mi přišel balík .. Hned mi bylo jasné, že to bude Swap .. povlak na polštář z Fléru.

Lidičky, ten je Vám krásný a nádherně ušitý.. Mám z něj ohromou radost. Marpei, která ho šila si na něm dala opravdu zálžet.Bezvadně se mi hodí i domů, barvičy úplně pro mě.

Takže Marpei .. ještě jenou děkuji


Swap pro rok 2013 - Patchwork

28. ledna 2013 v 10:13 Patchwork a jiné šití
I když jsem již delší dobu nic nevložila, nezahálím a tvořím Mrkající. Přihlásila jsem se do krásného společného swapového šití na fleru, který oganizuje SWEETHAND.

Po naplnění 12 míst jsme hlasovaly o tom, jakou deku bychom si představovaly a téměř jedhohlasně jsme s holkama shodly na tématu Ptačích budek. Srašně se těším na výsledek který se nám do rukou dostane až v září. Do té doby nás všechny čeká, ušít 12 totožných panelů, které potom budeme měnit mezi sebou.. Svůj nástřel už mám. Na netu jsem našla překrásný malovaný obrázek, který jsem si překreslila a teď už pomalu vzniká pomocí kousků látek můj panel. Jen doufám,že se bude holkám líbit ..

Tady je malé nakouknutí pod pokličku Nevinný


Tak, zvedám pokličku a odkrývám hotový panel Mrkající. Aplikace je kombinovaná s ruční výšivkou..


Ze starých kalhot nová sukně

14. ledna 2013 v 14:21 Návody


Určitě už se Vám mnohokrát stalo, že jste si oztrhli svoje oblíběné kalhoty.. Ale co tím? Co si z nich třebas ušít sukni. Je to snadné a zvládne to i úplná začáečnice, protože všechno složité nám kalhotách zůstane ..

Takže co budeme potřebovat:
kalhoty - kraťasy
pruh látky
šicí stroj a nitě .. toť vše..

Takže začneme. Opatrně si odpáráme spodní díl kapes na zadní straně kalhot. Pro jistou si rovnou spodní díl kapsy přišlendíme k horní straně, abychom ji nemuseli hlídat a bát se, že ji prosřihneme. Přední kapsy vyndáme ven .. Kalhoty si srovnáme tak, jak je nosíme. Přední díl leží níž než zadní. Teď už stříháme. V úrovni minimálně cca 2 cm pod zipem.
Nohavice již potřebovat nebudeme (ale můžete je zužitkovat na další šití, např. kosmetických kapsiček, peněženek apod.)

Vrchní díl kalhot nyní odložíme a připravíme si spodní díly sukně.
Budeme potřebovat pouze pruh látky. Já chci sukni ke kolenům, což odpovídá vhledem k výšce mé postavy a ustrženému hornímu dílu sukně, pruhu 35 cm vysokému (mám v tom již připočtené 3 cm na sponí lem).

Zadní díl není nic složitějšího, než obdelník bez jakých koliv záševků.
Přední díl má v úrovni stehen sklady. Z každé strany podhrneme cca 2-3 cm látky. Sklady se musí navzájem dotýkat. Sežehlíme je a cik cakem přistehujeme, abychom sklady již nemuseli hlídat.


Nyní si vezmeme vrchní díl sukně (kalhot) a poctivě změříme přední i zadní díl od švu ke švu. Předí díl měří X cm +2 cm na boční švy. Zadní díl měří X cm + 2 cm na boční švy. Nyní si pořádně tyto díly na sebe položíme, srovnáme a sešijeme overlockem. Kdo nemá overlock, projede boční díly rovným stehem a poté i cik cakem (aby se nám sukně netřepila). Poté celý spodní díl přišpendlíme k hornímu dílu a opět přišijeme overlockovým stehem.


U se nám začíná sukně pěkně rýsovat.

Nyní si vezmeme sukni a šev, který nám drží spodní a honí díl sukně, sežehlíme dolů. Nyní tento šev na půl patky prošijeme. Tím zabráníme tomu, aby nám na sukni ošklivě trčel.. A také přpevníme přední sklady ..


Tak kdo ví, co nám jetě chybí? .. Mno jasný, přišít zadní kapsy, které nám mírně zasahují i do spodního dílu sukně.


A teď už opravdu finišujeme a chybí nám poslední krok. A to začistit spodek sukně spodním lemem. Již výše jsem psala, že mám na něj 3cm, to znamená, že podhrneme 1,5 cm a pak znova 1,5 cm .. poté celé prošijeme. Celou sukni vyžehlíme a máme hotovo ;-)

Swapový polštářek

11. ledna 2013 v 13:52 Patchwork a jiné šití
Na Fleru jsem přihlášená v několika klubech, kde čas od času šijeme nebo jinak tvoříme dárky pro jiné holky. Nyní jsem se přihlásila do swapu, kde šijeme polštářky. Já ten svůj mám již hotový a zítra ho i odešlu do Rokytnice nad Jizerou. Tak doufám, že se nové majitelce bude líbit..
Jedná se o vzor panenek, které se šily již před více jak 100 lety. Tenkrát se vše šilo ručně, ale já zvolila hustý cik cak.. Oficiální název panenek je Sunbonnet Sue. Existuje nesběrné množství variat. A já už vím, že si budu muset nutně jeden polštářek se Sunbonnet Sue ušít taky Líbající


A jak polštářek postupně vznikal? . Tady je pár fotoček v krapet horší kvalitě..
První hotový střeový díl:


Připravený předn díl na prošev..


Sešité pření a zadní díl. Teď už jen začistit. To znamená, prošít cca centimetr od kraje..


Tak co, také se Vám líbí více jak staletá klasika v plikacích: Sunbonnet Sue?

Další restík pokořen ;-)

6. ledna 2013 v 16:46 Patchwork a jiné šití
Na tři krále k nám přijela skorošvagrová s bráchou a předávali jsme si mezi sebou Ježíška. Jako jedním z dárků je sada do jejich bytečku. Mají jídelní kout v obýváku, proto jsem se snažila propojit jídelní stůl, konferenční stolek a gauč. Markéta si již dřív přála malinké polštářky, tak teď jsem jí je ušila a krásně ladí i s ubrusy..





Dnešek s bryndáky

4. ledna 2013 v 16:57 Patchwork a jiné šití
Dnešek mám ve znamení bryndáčků .. pořád mě svrbí prsty, abych ušila další, ale to už by bylo asi moc Usmívající se. Třebas zas příště zkusím jiný střih ;-)




Bryndák

4. ledna 2013 v 12:11 Návody
Bryndáčků na webu najdete nespočetně, ale i vy samotné si je můžete ušít ;-) A nebojte, není to vůbec nic složitého. Já ho připravuju pro svého synovečka, který se má narodit v dubnu Líbající. Tak co, přidáte se? .. Já se rozhodla pro košilovou verzi, ale zkrášlit si ho každá můžete dle vlastní fantazie..

Takto vypadá už ušitý..


Já jsem celkem spokojená, a určitě nezůstane jen u jednoho ;-)

Takže jdeme na to.
Přopravíme si panel látky. Kdo bude chtít stejně jako já, košilovou verzi, podhrne si kousek látky (cca 1cm) ve středu z obou stran a vyžehlí. Vznikne nám taková harmonika.


Aby nám vše pěkně drželo, při krajíčku harmoniky rovným stehem prošijeme. Vznikne nám tak falešný košilový sklad. A teď už jen hezky jedlu a nit a přišít knoflíčky. Dle šablony si vystřihneme bryndáček.


Aby byla košilka jako pravá, potřebujeme ušít ještě malinkatou kapsičku. Zároveň si připravíme proužky látek, kterými se bude bryndáček zavazovat. Můj bryndáček má již hotové rozměry 18 cm na výšku a 17 cm v nejširším místě na šířku. Na tkaničky jsem použila pruhy látek 2x 33x4,5 cm. Přičemž jsem sežehlila dlouhé strany (33 cm) ke středu látky a opět přehla na polovinu a přežehlila, nakonec poutka prošila.


Došli jste až sem? .. tak už jdeme zakončovat. Na stůl si položíme tenký termolín, na něj panel (spodní díl bryndáčku), poutka a již vystřižený naparáděný díl bryndáčku. Látky na sebe budou hledět lícovou stranou. Nyní si srovnejte tkaničky, aby byly tam, kde potřebujeme a všechny 3 vrstvy k sobě poctivě přišpendlete. Na šířku patky prošijeme bryndáček dokola, přičemž v dolní časti si necháme kousek nesešitý na protočení.
Ve všech záhybeh látky uděláme V zastřihy..


A co teď? .. už jen protočíme, poctivě si srovnáme látky aby na sebě hezky seděly. Otvor na protočení sešijeme skrytým stehem a na šířku rysky patky celý bryndáček prošijeme ;-). A máme hotovo..

3D blok s ještěrkou v listí

2. ledna 2013 v 13:18 Návody
Už je to delší dobu, ale na svém brouzdání po webu jsem někde na japonských stránkách našla nádherné 3D šití. Moc se omlouvám, ale odkaz nemám, abych Vám sem hodila originál.. Takže, snad se nebudete zlobit, ale vložím sem mé fotky ze šití..



Co budeme potřebovat:
- podkladový panel
- látka na ještěrku
- látka (látky) na listy
- kousek termolínu, nebo slaboučkého vatelínu
- troška výplně (duté vlákno)

Nejdříve si připravíme listy. Mezi dvě látky, které na sobě leží rubovou stranou, vložíme tenký termolín. Na horní látce již máme předkreslené listy. Ty poctivě obšijeme hustým cik cakem. Všechny listy opatrně vystřihneme a dbáme na to, abychom neprostřihli nitě.


Tak a teď si připravíme ještěrky. Nakreslíme si ještěrku na látku a pokud budeme chtít, vyšijeme si ji a dozdobíme, třebas i korálky. Pořád pracujeme jen s vrchní látkou. Pokud jsme spokojeni, položíme opět dvě látky na sebe, tak že na sebe hledí rubové strany. Již nevkládáme termolín!


Opět celý obrázek obšijeme hustým cik cakem a opatrně celé obstřihneme. V části, která hledí nyní na stůl (v bříšku) uděláme malý otvor. Veliký cca 2 cm. Tím opatrně celou ještěrku vycpeme. Nepřeháníme to, protože hodně vycpaný tvar se nám bude špatně připevňovat k panelu.


A už pomalu finišujeme Mrkající. Připravíme si panel, na který si přišpendlíme listy a ještěrku, jak se nám to asi tam bude nejvíc líbit. Vše nyní musíme přišít k panelu. Listy můžeme příšít klasickým rovným stehem, přičemž je můžeme různě kroutit, aby měly efekt 3D. Ještěrku přišijeme hodně poctivě hustým cikcakem a to převážně v okolí bříška, kde máme malinký otvor pro vycpání. Můžeme nechat některou část také nepřišitou, pro lepší efekt..


Doufám, že se Vám dílko podařilo a jste stejně nadšené jako já, když jsem ji zkoušela šít .Mrkající

Novoroční Mystery VI

2. ledna 2013 v 1:06 Patchwork a jiné šití
Znáte to, před svátky se všichni honíme, abychom měli navařeno, napečeno, naklizeno .., ale pak přijdou ty nádherné vánoční svátky a najednou není do čeho píchnout.. Proto jsem s nadšením začala šít s Anahi. Jediné, co jsme s holkama věděly, že hotový top by měl být za chvilku .. tedy pokud si nevyberete do panelů drážďanské talíře jako já Nevinný. Takže toto je první díl .. Takový začátek panelu a můj prní pokus o drážďanský talíř.

Další den jsme dostaly instrukce na další sestavení bloku. Celkem měly být 4, ale já potřebuji bloků 12, aby vystačilo na deku, která pofrčí k bráškovi a jeho přítelkyni..

A další den jsem dala do kopy první tři hotové panely. Přišlu mi, že kkybych dávala drážďanské talíře na všechny bloky, bylo by to až příliš strakaté, proto polovinu bloků jen vyšívám tímto vzorem..

Pokračování příště, protože dnešek jsem věnovala Silvestrovskému ubrusu ;-)
Polovina deky je hotová a já se začínám čím dál víc těšit na celkový výsledek a taky na předání Usmívající se. Na šití deky pro tuto domácnost jsem měla jedinou podmínku .. musí to být modré a z této deky modrá jen sálá Mrkající

Novoroční ubrus

2. ledna 2013 v 0:12 Patchwork a jiné šití
Je to pár dní, co Anahi na Fleru udělala klub Mystery VI. Přihlásila se do něj kupa holek a ani já nemohla zůstat pozadu ;-). Všichni jsme se do společného šití pořádně zakously a tak za pár dní byl vytvořen další, Silvetrovský Mystery klub. Tam vznikal jeden panel. Bylo možné z něj ušít polštářek nebo malou prostírku. Já jsem ušila tyto bloky 4, aby mi vyšlo akorát na ubrus. Ze šití jsem opravdu nadšená, šlo to celé jak po másle ;-)