Bryndák

4. ledna 2013 v 12:11 |  Návody
Bryndáčků na webu najdete nespočetně, ale i vy samotné si je můžete ušít ;-) A nebojte, není to vůbec nic složitého. Já ho připravuju pro svého synovečka, který se má narodit v dubnu Líbající. Tak co, přidáte se? .. Já se rozhodla pro košilovou verzi, ale zkrášlit si ho každá můžete dle vlastní fantazie..

Takto vypadá už ušitý..

Já jsem celkem spokojená, a určitě nezůstane jen u jednoho ;-)

Takže jdeme na to.
Přopravíme si panel látky. Kdo bude chtít stejně jako já, košilovou verzi, podhrne si kousek látky (cca 1cm) ve středu z obou stran a vyžehlí. Vznikne nám taková harmonika.

Aby nám vše pěkně drželo, při krajíčku harmoniky rovným stehem prošijeme. Vznikne nám tak falešný košilový sklad. A teď už jen hezky jedlu a nit a přišít knoflíčky. Dle šablony si vystřihneme bryndáček.

Aby byla košilka jako pravá, potřebujeme ušít ještě malinkatou kapsičku. Zároveň si připravíme proužky látek, kterými se bude bryndáček zavazovat. Můj bryndáček má již hotové rozměry 18 cm na výšku a 17 cm v nejširším místě na šířku. Na tkaničky jsem použila pruhy látek 2x 33x4,5 cm. Přičemž jsem sežehlila dlouhé strany (33 cm) ke středu látky a opět přehla na polovinu a přežehlila, nakonec poutka prošila.

Došli jste až sem? .. tak už jdeme zakončovat. Na stůl si položíme tenký termolín, na něj panel (spodní díl bryndáčku), poutka a již vystřižený naparáděný díl bryndáčku. Látky na sebe budou hledět lícovou stranou. Nyní si srovnejte tkaničky, aby byly tam, kde potřebujeme a všechny 3 vrstvy k sobě poctivě přišpendlete. Na šířku patky prošijeme bryndáček dokola, přičemž v dolní časti si necháme kousek nesešitý na protočení.
Ve všech záhybeh látky uděláme V zastřihy..

A co teď? .. už jen protočíme, poctivě si srovnáme látky aby na sebě hezky seděly. Otvor na protočení sešijeme skrytým stehem a na šířku rysky patky celý bryndáček prošijeme ;-). A máme hotovo..

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 ajka ajka | Web | 4. ledna 2013 v 22:37 | Reagovat

Jé, bryndák s knoflíčkama, a jaký parádní:-))
Ajka

2 ANNabeLL ANNabeLL | E-mail | 4. ledna 2013 v 22:55 | Reagovat

Ajko a s funkční kapsičkou :) .. moc díky [1]: